کفش اسپرت ساکونی Saucony های کپی طوسی مشکی
وبلاگ 

معرفی و تاریخچه برند ساکونی Saucony

تاریخچه مختصر شرکت ساکونی

شرکت ساکونی یکی از برندهای مطرح تولیدکننده لوازم ورزشی بوده که تاکنون توانسته تولیدات باکیفیتی داشته باشند و موردتوجه طرفداران و همگان قرار گیرد. این برند اگرچه در سطح آدیداس یا نایک شناخته شده نیست اما در کیفیت حرف های بسیاری برای گفتن داشته و کمپانی معمولی نبوده و نباید آن را دست کم از رقبای مورد اشاره دانست. هر سال برند ساکونی محصولات جدیدی را در بخش کفش، پیراهن و برخی دیگر روانه بازار می کند تا مطابق نیاز طرفداران و مشتریان محصولی عرضه کرده باشد. در سال ۱۹۱۰ آبراهام هاید  در کنار پسران خود A.R را در ماساچوت ایالات متحده تاسیس کردند.

اولین محصول این شرکت کفش اسپرت Pleasure Skates بود که با استقبال بسیاری توانست رو به رو شود. سپس در سال ۱۹۶۸ بود که هاید تصمیم می گیرد برند ساکونی به عنوان تولیدکننده کفش دو را خریداری کند. از آن پس این برند زیر نظر هاید و فرزندانش مدیریت می شد و توانست با گذشت زمان به برند بزرگی در صنعت پوشاک ورزشی تبدیل شود  و نامی بزرگ برای خود ایجاد نماید.

کفش اسپرت ساکونی Saucony های کپی طوسی مشکی کفش اسپرت ساکونی Saucony های کپی مشکی

 

سپس در سال ۱۹۶۹ سهام هاید در بورس عرضه شد و در سال ۱۹۸۵ خانواده هاید تصمیم می گیرند دفتر را به Peabody ماساچوست انتقال دهند. در اوایل دهه ۱۹۹۰ بود که محصول Jazz 3000 این کمپانی به فروش بزرگی دست پیدا کرد. در نهایت اواخر دهه ۱۹۹۰ بود که نام برند از هاید به ساکونی اصلی تغییر پیدا می کند و کمپانی ساکونی در عصر جدیدی قدم می گذارد.

تولیدات مختلفی را در سبد محصولات این کمپانی می توان مشاهده کرد که از جمله باید به کفش، پیراهن، کلاه و چندی دیگر اشاره کرد. با تاریخ بزرگی که این شرکت تولیدکننده پوشاک ورزشی دارد می توان آن کمپانی مطرحی در تولید پوشاک ورزشی به شمار آورد. هر سال شاهد معرفی تولیدات جدیدی توسط ساکونی هستیم که فروش خوبی هم به دنبال دارند.

تاریخچه کامل شرکت ساکونی

ساکونی خانواده ای از شرکت ها را که طیف گسترده ای از محصولات فنی برای هر نیاز تمرینی ارائه می دهند را ترکیب کرده است. شرکت ساکونی نمونه های مختلفی از کفش ها با تکنولوژی های متفاوت را برای مردان و زنان طراحی و بازاریابی می کند. ساکونی با هدف تأکید بر عملکرد، کفش های فنی را برای ورزشکارانی که نقش مهمی در ورزش انتخابی خود دارند تهیه می کند. ساکونی بازار را از طریق کمپین تبلیغاتی “وفاداری به ورزش ” اداره می کند. شرکت ساکونی معتقد است که این مصرف کنندگان به نام تجاری بیشتر وفادارند تا کسانیکه کفش را برای استفاده تفریحی می خرند. نام تجاری ساکونی برای نوآوری های فنی و عملکردی آن شناخته شده است. در نتیجۀ استفاده ساکونی از تکنولوژی بیوشیمیایی در فرایند طراحی، کفش های ساکونی یک احساس و تناسب متمایز به وجود می آورد که  ورزشکاران را جذب می کند. ساکونی کفش های ورزشی با ویژگیهای خاص طراحی می کند. کفش های ورزشی تکنیکی ساکونی، کفش پیاده روی زنان، کفش تریل، کفش های تکنیکی فضای باز با ویژگی های عملکردی خاص احساس و تناسبی به همراه دارد که تنها در کفش های ورزشی ساکونی پیدا می شود.

تاریخ های کلیدی

۱۹۱۰: آبراهام هاید  A.R. هاید و پسران را در کمبریج، ماساچوست تأسیس کرد

۱۹۳۲: هاید و پسران اولین خط تولید کفش  ورزشی با نام “Pleasure Skates” را معرفی کرد.

۱۹۶۸ : هاید شرکت تولیدی کفش ساکونی (تولید کنندۀ کفش های دو) را به دست آورد.

۱۹۶۹: سهام هاید در بورس عرضه شد.

۱۹۸۵: هاید دفتر مرکزی شرکت را به Peabody، ماساچوست انتقال داد.

۱۹۹۲: کفش ورزشی Jazz 3000 شرکت ساکونی بهترین فروش را داشت.

۱۹۹۴: کمیسیون تجارت فدرال شرکت را متهم می کند که برخلاف تبلیغات، خط تولید هاید ساکونی در امریکا تولید نمی شود.

۱۹۹۸: صنایع ورزشی هاید به نام ساکونی تغییر نام داد.

تاریخچه شرکت

تاریخچۀ شرکت ساکونی به طور جدایی ناپذیری با صنایع ورزشی هاید که توسط مهاجر روسی آبراهام هاید که در سال ۱۸۹۰ به آمریکا آمد، در ارتباط است. در ابتدا هاید، به عنوان یک کفاش، در فضایی که در یک خشکشویی اجاره کرده بود از بقایای فرش های کهنه دمپایی تولید می کرد. در سال ۱۹۱۰ هاید توانست کسب و کار خود را به ساختمانی در کمبریج، ماساچوست انتقال دهد. در اینجا بود که او شرکت A.R. هاید و پسران را تأسیس کرد. تا سال ۱۹۳۲ او از فرش های کهنه کفش برای زنان و کودکان درست می کرد. او در سال ۱۹۳۲ با تولید اسکیت روی یخ که آن را Pleasure Skates نامید، کار خود را به کالاهای ورزشی توسعه داد. در پایان دهۀ ۱۹۳۰ او سری کاملی از کفش های ورزشی شامل، کفش بیسبال، کفش اسکیت، کفش بولینگ. تولید می کرد.

با شروع جنگ جهانی دوم، هاید شروع به تولید کفش برای سربازان نمود. در نتیجه این کار جایزه Army/Navy E Award for Manufacturing Excellence به او اعطا شد. و تنها شرکت کفش آمریکایی بود که مفتخر به دریافت این افتخار شد. بعد از جنگ، به تولیدات کفش ورزشی خود بازگشت و در سال ۱۹۵۲ شرکت کفش ایلینوی، تولید کننده کفش های ورزشی Spot-Bilt  را خریداری کرد. در سال ۱۹۶۰ ناسا قراردادی با هاید در جهت تولید کفش برای برنامه فضایی آمریکا امضا کرد. و در نتیجه کفش هایی که توسط فضانوردان در طول اولین پیاده روی فضایی پوشیده شده برند هاید داشتند.

در سال ۱۹۶۸ هاید شرکت ساکونی، تولید کننده کفش های ورزشی در Kurztown، پنسیلوانیا را خرید. در اوایل دهۀ ۱۹۷۰ هاید تمام فعالیت های توسعه ای و تولیدی در ارتباط با کفش های ورزشی را به شرکت تابعه جدید انتقال داد. تا اواخر دهۀ ۱۹۶۰ هاید و پسران دارای یک کسب و کار خانوادگی بودند. اگرچه در جولای ۱۹۶۹، یکسال بعد از مالکیت ساکونی نخستین عرضه سهام شرکت در بورس اعلام شد. در ماه اکتبر ۱۹۶۹، ۳۵۰ هزار سهم فروخته شد. در سال بعد، شرکت نام خود را به صنایع ورزشی هاید تغییر داد.

به دست آوردن سهمی از بازار در دهه های ۸۰-۱۹۷۰

در سال ۱۹۷۶ فروش سالانه هاید تقریباً به ۲۰ میلیون دلار رسید و کفش های ورزشی ساکونی کمتر شناخته شده باقی ماند. در سال ۱۹۷۷ یک مجله ملی امریکایی به کفش های ساکونی عنوان بهترین کیفیت را داد. این عنوان نام ساکونی را در ذهن دوندگان کشور ثبت کرد. در سپتامبر ۱۹۷۷ کلگیت پالمولیو پیشنهاد داد ۳۱۲۹۶۰ سهم از سهام کلگیت را به ارزش ۷٫۷ میلیون دلار خریداری کند. در مدت یک ماه مذاکرات به پایان رسید.

در دهۀ ۱۹۸۰ شرکت ساکونی خط تولید کفش های ورزشی خود را گسترش داد. به طوریکه دوندگان ماراتن، و بعدها ورزش های سه گانه محبوب شدند، ساکونی طرفداری بیشتر دوندگان مسافت های طولانی را به دست آورد. هنوز هاید رشد آرامی را در دهۀ ۱۹۸۰ تجربه می کرد. یک دهه ای که شاهد رشد سریع در فروش کفش های ورزشی بود. اندازۀ شرکت مانع از رشد بود. این امر توانایی در تبلیغات را کاهش می داد. با این حال برخی از ناظران صنعت در آن زمان احساس کردند که سرعت آرام توسعۀ هاید، این شرکت را قادر می سازد که بر کنترل کیفیت محصولات خود نظارت بیشتری داشته باشد و این امر باعث شهرت آیندۀ شرکت خواهد بود. در سال ۱۹۸۴ هاید گزارش کرد که در سال ۱۹۸۳ فروش ۲۲ درصد افزایش یافته است. در اوایل سال ۱۹۸۵ شرکت به ساختمان جدید خود در Peabody، ماساچوست نقل مکان کرد. در همان سال شرکت کفش ورزشی بروکفیلد، تولید کننده کفش اسکیت، اسکیت روی یخ و اسکتینگ را خریداری کرد.

در ماه سپتامبر ۱۹۸۸ هاید اعلام کرد که قصد دارد خط تولید کفش های PF Flyer ( کتونی هایی از جنس کرباس) که در دهۀ ۱۹۵۰ و ۶۰ بسیار پرطرفدار بود و در دهه ۱۹۸۰ از بازار حذف شده بود را دوباره راه اندازی کند. این حرکت در پاسخ به محبوبیت ناگهانی کفش کرباس Keds بود که پیش بینی می شد فروشی سه برابر بیشتر از فروش آن در سال ۱۹۸۵ داشته باشد. کفش های PF Flyer در مقایسه با فروش ۱۵ دلاری آن در دهۀ ۱۹۵۰ که Flyer محبوبترین کفش ورزشی در بازار بود، بین ۶۰ تا ۷۰ دلار به صورت خرده فروشی، به فروش رسید. هاید بازار کفش را در ابتدا برای پسران ۱۱ تا ۱۸ ساله برنامه ریزی کرده بود.

چالش در اوایل دهۀ ۱۹۹۰

هاید نتوانست به سطوح فروش بازیکنان بزرگ در میدان کفش ورزشی نزدیک شود. به ویژه نایک، که قرارداد پر منفعتی را با مایکل جردن ستاره بسکتبال امضا کرده بود. در سال ۱۹۹۰ شرکت به شرایط پایداری از فروش سالیانه با بیش از ۶۰ میلیون دلار و ۲۵۰ نیروی کار یعنی بیشتر از ۱۵۰ نفر نسبت به سال ۱۹۸۸، رسید. شرکت همچنین یک خط تولید کفش ورزشی که در آمریکا در کارخانه مین، بنگور تولید می شد را راه اندازی کرد. در ژانویۀ ۱۹۹۲، هاید قرارداد توزیع با شرکت Tokai Sporting Goods Co، یک شرکت ژاپنی، امضا کرد که کفش ورزشی ساکونی را به بازار ژاپن معرفی کرد. این قرارداد باعث ایجاد دفتر فروش ساکونی در ژاپن شد.

در اوایل دهۀ ۱۹۹۰، بخش ساکونی شرکت هاید سه چهارم سهم فروش کل را به خود اختصاص داد.  بیشتر این محصولات مورد توجه دوندگان حرفه ای قرار گرفت. اگرچه این خط تولید در بین سال های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۱ کاهش فروش از ۵۵ میلیون دلار به ۳۶ میلیون دلار را تجربه کرده بود.

در ماه می ۱۹۹۲، شرایط شرکت تغییر کرد. یک مقاله در مجله Consumer Reports اعلام کرد که کفش Jazz 3000 شرکت ساکونی بهترین نرخ خرید را داشته است. در نتیجه این تبلیغات غیر منتظره، فروش شرکت ساکونی در دو ماه آینده دو برابر شد. تحلیلگران صنعتی متعجب شدند که آیا هاید امکانات و یا تجربه برای سرمایه گذاری در حرکت جدید خود را دارد. شرکت برای دوبرابر کردن بودجه تبلیغات خود برنامه ریزی کرد تا تبلیغات خود را در مجله هایی مثل USA Today قرار دهد و در کمپین ساخت آمریکا وارد شود. هاید همچنین تخمین زد به زودی خروجی کارخانه Bangor را با معرفی تجهیزات جدید و بیشتر کردن نیروی کار افزایش خواهد داد. سال بعد شرکت اعلام کرد که فروش ناشی از بخش ساکونی از ۱۱ میلیون دلار به ۴۷ میلیون دلار افزایش یافته است. تعداد مغازه هایی که کفش ساکونی را به فروش می رساندند به ۲۵ درصد افزایش یافت. و سهم شرکت هاید در بازار کفش ورزشی دو برابر و به میزان ۶٫۶ درصد رسید.

Consumer Reports در اواسط سال ۱۹۹۳ دوباره به کمک ساکونی آمد. در ماه جولای، برند ریباک از رقیب خود برای به کار بردن اشتباهی در تبلیغات و روابط عمومی شکایت کرد. در حقیقت Consumer Reports کفش Avia 382 شرکت ریباک را بهترین کفش نامید. ده روز بعد دو شرکت در خارج از دادگاه به توافق رسیدند. هاید توافق کرد که ادعای خود را راجع به این موضوع باز پس گیرد.

صنایع ورزشی هاید محصولات تفریحی در فضای باز برای بچه ها، PF Flyer، کفش های چرخ دار Brookfield و اسکیت روی یخ برای بچه ها تولید می کرد. اگرچه بخش ساکونی کفش ورزشی شامل کفش های دو، پیاده روی، کوهنوردی، تناسب اندام و تنیس ۷۵ درصد از فروش سالانه شرکت را به خود اختصاص داد. با توجه به اینکه در سال ۱۹۹۳ محبوبیت تناسب اندام که در دهۀ ۱۹۸۰ شروع شده بود فروکش کرد، هاید خطوط تولید کفش پیاده روی و کوهنوردی را که در سال ۱۹۸۵ راه اندازی کرده بود را گسترش داد و چندین مدل جدید به آن اضافه کرد. همزمان شرکت به خریداران کفش های پیاده روی خود پیشنهاد عضویت رایگان در باشگاه پیاده روی ساکونی که شامل، اطلاعات آموزشی و خبرنامه منظم بود را داد.

در طول این مدت، هاید حضور بین المللی خود را گسترش داد. در ماه سپتامبر ۱۹۹۳، هاید یک دفتر بازاریابی و فروش در هایدلبرگ آلمان برای ارائۀ خدمات به اروپا، بریتانیا و ایرلند تأسیس کرد. در ماه نوامبر، نمایندگی توزیع در استرالیا را با قیمت نامعلومی به دست آورد و نام آن را به ساکونی تغییر داد. این معامله سودی را از چهار توزیع کننده خارجی شامل، ساکونی BV از بنلوکس، ساکونی کانادا، دفتر منشعب شده از شرکت و ساکونی U.K در انگلستان نصیب شرکت کرد. به عبارت دیگر، هاید شامل ۱۵ توزیع کننده مستقل در سراسر جهان بود.

بیشتر تبلیغات ناخواسته در اواسط دهه ۱۹۹۰ ظهور کرد. زمانیکه کمیسیون تجارت فدرال (FTC) متهم کرد که کفش های ورزشی هاید و نیوبالانس به دروغ در تبلیغات خود ادعا کرده اند که محصولات آن ها در آمریکا تولید می شود. FTC اعتقاد داشت که اگر چه کفش در داخل کشور مونتاژ شده است، بسیاری از قطعات آن را در خارج از کشور تولید شده است. نیوبالانس با این حکم جنگید و دستورالعمل FTC را به طور ناامید کننده ای منسوخ و قدیمی دانست. از طرف دیگر، هاید برای اجتناب از هزینه های نبرد در دادگاه، اقدام به حل و فصل مشکل با وساطت کرد. در این شرایط، شرکت مجاز به فروش محصولات خود با برچسب ساخته شده در آمریکا بود. هاید همچنین توافق به اضافه نمودن برچسب بر محصولاتی که به طور کامل و یا تقریباً به طور کامل در آمریکا ساخته شده بود، کرد. هاید و نیوبالانس اولین شرکت های معروف بودند که برخلاف استانداردهای ساخت در آمریکا FTC عمل کردند. بسیاری از ناظران بیان کردند که این شرکت به دنبال موارد کوچکتر می رود و تخلفات بسیار بزرگتر و فاحش تر را نادیده می گیرد. در پایان بعد از بررسی اداری دستورالعمل ها که بیش از سه سال به طول انجامید، FTC تصمیم به حفظ استانداردهای سختگیرانه برای نزدیک به ۵۰ سال گرفت.

در سال ۱۹۹۶، هاید دوباره خود را در تقابل با رقیب خود ریباک دید. در اوایل سال ریباک با میشل جونز، ورزشکار رشتۀ ورزش های سه گانه، قرارداد امضا کرد. هاید شکایت کرد و ادعا نمود که تحت شرایط قرارداد آن ها با جونز، هاید یک سال پس از انقضای قرارداد نباید هیچگونه تبلیغاتی را می پذیرفت. هاید اولین شرکتی بود که به دنبال امضای قرارداد با ورزشکاران ورزش های سه گانه رفت و حفظ جایگاه خود در این ورزش ها، به ویژه در رویداد های زنان، برای شرکت بسیار مهم بود. در ماه مارس طی یک دستور از یک قاضی دادگاه عالی ماساچوست جونز از نشان دادن ریباک در تبلیغات و پوشیدن محصولات ریباک در منظر  عموم و رقابت ها منع شد. دو شرکت مشکل را خارج از دادگاه در تابستان بعد حل و فصل کردند. شرکت ریباک مقدار نامشخصی پول برای آزادی فوری جونز از تمام تعهدات قراردادی با هاید پرداخت کرد.

در اواخر دهۀ ۱۹۹۰ هاید به ساکونی تغییر نام داد

در اواخر سال ۱۹۹۷، هاید یک تحول بزرگ را شروع کرد. در ماه اگوست هاید شرکت بین المللی بروکفیلد، شرکت تابعه که تولیدات اسکیت، کفش چرخ دار، اسکیت برد و تجهیزات محافظتی، اغلب تحت لیسانس از شرکت هایی مانند والت دیزنی Hasbro Inc., and Mattel Inc. Brookfield’s CEO James Buchanan و شرکت سرمایه گذاری Brynwood III را با مبلغ نامشخصی خرید. در ژانویۀ ۱۹۹۸، هاید بخش کفش ساکونی را دوباره سازماندهی کرد. که با فروش بروکفیلد، ۸۵ درصد از فروش کل سالیانه هاید تخمین زده شد. بخش ساکونی به دو بخش ساکونی بین المللی و ساکونی شمال آمریکا تقسیم شد و مرکز اجرایی در  Peabody، ماساچوست باقی ماند.

سازماندهی مجدد منجر به تغییرات متعددی شد، به طوریکه ضرر ۴٫۷ میلیون دلاری در پایان سال ۱۹۹۷ اعلام شد. انتظار می رفت تقریباً نیمی از کارمندان ساکونی در Peabody دوباره سازماندهی شوند تا عملیات تولید کارآمد تر شود. در بهار ۱۹۹۸، هاید به طور رسمی به ساکونی تغییر نام داد.

در بیشتر از یک سال، ساکونی عملکرد خود را دگرگون کرد. بعد از یکسان بودن قیمت ها برای پنج سال، قیمت سهام سه برابر شد و سبب تغییر خط اولیه ساکونی شد. خط اولیه با تولید کفش دو Jazz راه اندازی شد. یکی از تولیدات پرطرفدار و مدلی با کارایی بالا در اوایل دهۀ ۱۹۸۰٫ کفش دو Jazz قادر با مطابقت با فن آوری اواخر دهۀ ۱۹۹۰ نبود اما آن ها جذاب و راحت بودند و با قیمتی بین ۴۰ تا ۶۰ دلار مقرون به صرفه بود. زمانیکه ساکونی خط جدید را معرفی کردند، تبلیغات خود را فراتر از مجلات ورزشی و در نشریات مرتبط با جوانان مانند Spin و  Vibeگسترش داد. هنگامیکه Saucony Originals  در مجله مد Teen People تبلیغ شد، خط تولید اوج گرفت. واقعیت این بود که کفش اغلب توسط ستارگان موسیقی راک پوشیده شده و باعت افزایش محبوبیت آن شده بود. از آنجا که خط Originals 37 درصد از فروش خالص شرکت ساکونی را تشکیل داد، برنامه ریزی ها برای معرفی دیگر مدل های Originals در سال ۲۰۰۰ اعلام شد.

علیرغم فروغ کم صنعت کفش های ورزشی، فروش سال ۱۹۹۹ شرکت ساکونی ۴۷ درصد افزایش نشان داد. ساکونی با اسپانسری رویدادهایی مانند Super Bowl XXXIV و ماراتن لس انجلس، و اهدا ۱۹۰۰ جفت کفش به دانش آموزان محلی سود سهام را افزایش داد.

در طول سال ها ساکونی به رشد سالم خود ادامه داد. تولیدات فقط کفش پیاده روی ساکونی نبود. آن ها همچنین چند تکنولوژی پیشرفته مانند سیستم لایه گذاری “Grid” را در چندین کفش کتونی خود برای بیش از ۱۵ سال ترکیب کردند. آن ها همچنین یک پارچه با نام  Comfortemp که قادر به تعیین درجه حرارت پوست بوده و به پارچه امکان می داد که به گونه ای عمل کند و اگر پا سرد است آن را گرم و اگر گرم است آن را سرد کند.

در سال ۲۰۰۵ Stride Rite Corporation همه تولیدات و حق کفش ساکونی را قبل از فروش به Payless ShoeSouce در سال ۲۰۰۷ خریداری کرد. سه دهه بعد از تولید اولین محصولات، صنعت، همچنان نوآوری، رهبری فنی و کیفیت محصول شرکت ساکونی را به رسمیت می شناسد. در سال ۲۰۰۷  Independent Running Retailers Association جوایز فروشنده سال و محصولات سال را به شرکت ساکونی داد.

هم اکنون می توانید محصولات ساکونی مانند کفش ساکونی را با قیمت استثنایی و تضمین کیفیت از فروشگاه اینترنتی آرشان خریداری کنید. همچنین فروشگاه اینترنتی آرشان، انواع کفش های مختلف را با قیمت استثایی به شما ارائه می دهد.

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید